Senin, 22 Juli 2013

9 Wanita Yang Patut Dicontoh

1. Siti Khadijah
Beliau merupakan isteri Rasulullah SAW yang setia dan menyokong Rasulullah walaupun ditentang hebat oleh orang-orang kafir dan musyrik. Menghantarkan makanan kepada Baginda ketika Baginda beribadah di Gua Hira.

2. Siti Fatimah
Anak Rasulullah yang tinggi budi pekertinya. Sangat kasih dan setia kepada suaminya Ali. Walaupun Ali miskin. Tidur dengan 1 bantal dan kadang berbantalkan lengan Ali.

3. Siti A’ishah
Beliau isteri Rasulullah yang paling romantik. Sering makan bekas makanan dan minuman Rasulullah. Di mana Nabi SAW minum, di situ ia akan minum menggunakan bekas yang sama.

4. Siti Hajar Isteri Nabi Ibrahim yang patuh kepada suami dan suruhan Allah. Sanggup ditinggalkan oleh Nabi Ibrahim atas suruhan Allah demi kebaikan. Berjuang mencari air untuk anaknya, Nabi Ismail.

5. Siti Mariam
Wanita suci yang memang pandai menjaga kehormatan diri dan mempunyai karomah yang tinggi. Sehingga rahimnya dipilih oleh Allah untuk mengandungkan Nabi Isa.

6. Siti Asiah
Isteri Firaun yang tinggi imannya dan tidak gentar dengan ujian yang dihadapinya. Yaitu dari Firaun.

7. Siti Aminah
Wanita mulia yang menjadi ibu kandung Rasullullah. Mendidik baginda menjadi insan mulia.

8. Siti Muti’ah
Isteri yang patut dicontohi dan dijanjikan Allah syurga untuknya karena setianya kepada suami. Menjaga makan minum. Menyediakan tongkat untuk dipukul oleh suaminya sekiranya layanannya tidak memuaskan hati. Berhias dengan cantik untuk tatapan suaminya saja.

9. Siti Zubaidah
Wanita kaya dermawan yang menjadi isteri Khalifah Harun Al Rashid. Sanggup membelanjakan semua hartanya untuk membangun fasilitas umum yang berguna bagi orang lain hanya karena Allah.

* Adakah wanita seperti itu saat ini?


Wanita yang biasanya lebih cepat berjodoh adalah yang sederhana, jujur, apa adanya, dan periang. Mario Teguh

W --> Wanita
A --> Akan

N --> Nampak

I --> Indah, jika

T --> Tutup

A --> Auratnya

Jadi, apabila wanita menutup aurat itu akan lebih
indah Baru saja melalui BlackBerry

Tidak ada komentar: